Dienstag, 11. Dezember 2012

Fursecuri "Scoici dulci"-reteta Ellani

A inceput perioada fursecurilor,si ca multa alta lume m-am apucat si eu cu copii.

Fara o prea sofisticata introducere,trec direct la reteta dar va zic din inima ca sunt delicioase si foarte fragede aceste fursecuri si nu ar trebui sa lipseasca din platoul cu dulciuri pentru Craciun :) .

Avem nevoie de:
-200 g branza de vaci(eu am folosit quark)
-1 ou
-50 g unt(topit cere reteta,al meu a fost la temperatura camerei)
-70 g zahar(puteti reduce cantitatea,daca aveti gem foarte dulce)
-350 g faina(reteta spune 250,dar eu am folosit quark in loc de branza)
-jumatate lingurita praf de copt
-un pliculet de zahar vanilat

-gem pt umplutura(eu am avut de prune)
-zahar pudra pt tavalit scoicile la sfarsit

Din ingredientele de mai sus se framanta un aluat elastic,fin.Nu puneti toata faina deodata,pentru ca s-ar putea sa nu va intre toata(poate diferi cantitatea in functie de ce fel de branza folositi,oul poate fi mai mare,mai mic).In orice caz,aluatul trebuie sa fie nelipicios si usor de lucrat.
Aluatul obtinut se imparte in doua-trei,se intinde si se taie cerculete care se ung cu putin gem(eu am pus cam mult si a cam dat pe dinafara),se impatura cercurile inca o data,rezultand un semicerc care se impatura si el inca o data.

Le-am copt la 175° C pana s-au rumenit putin de tot.
Se dau prin zahar pudra imediat ce le scoatem din cuptor

Eu o sa fac si sub forma de cornulete,caci mi-a placut tare mult aluatul si asa nici nu risc sa-mi iasa gemul(eu nu pot pune putin :P ).

Pozele nu sunt prea bune,dar sper ca totusi v-am convins sa le faceti!






Si am avut si ajutor,bineinteles :) !A facut si ea un corn pt mami si unul pt tati:



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen