Samstag, 23. Juni 2012

Obatzda



Am avut serbare la gradinita,cu tematica bavareza.Bineinteles ca nu putea lipsi "Obatzda",cunoscuta crema de branza,intalnita in mai toate restaurantele bavareze,la nunti,serbari etc.Exista multe retete si variante,eu am ales-o pe cea de mai jos,inspiratie de la chefkoch.de

Avem nevoie de:-3 Camembert(in poza apar doar doua,am mai adaugat unul mai apoi ca sa fie mai multe)
-1 pachet jumate de Brie(jumatate am pus mai apoi)
-unt(multi pun crema de branza)
-iarba ciorii
-sare,piper,boia dulce,chimen macinat,zeama de lamaie
-cateva linguri de bere,cat sa iasa consistenta buna de intins pe paine.

Toate ingredientele trebuie sa fie la temperatura camerei.

In reteta scria ca se taie branza in cuburi mici,eu am dat-o prin masina de carne.Se mixeaza untul cu branza,se condimenteaza dupa gust cu cele de mai sus.Se adauga si berea si se amesteca bine.La sfarsit se adauga iarba ciorii.Se lasa cateva ore pana la servire ca sa se imbine bine aromele.
Se serveste cu brezeln/crackers/sticks-uri sau cu covrigi proaspeti,paine,etc cum va place.


Für unsere Sommerfest im Kindergarten habe ich "Obatzda" vorbereitet.Ich habe ein bisschen im Internet recherchiert,und  ein Paar gute Tipps habe ich  beim "Chefkoch.de" gefunden.

Zutaten:

-3 Camembert
-1 1/2 Brie
-weiche Butter(ca 100g)
-Schnittlauch
-Salz,Pfeffer,Süße Paprikapulver,Kümmel(gemahlen),Zitronensaft
-Bier,so viel bis die gewünschte Konsistenz erreicht ist

Alle Zutaten  sollten Zimmertemperatur besitzen.
Der Camembert+Brie mit eine Gabel zerdrücken(oder mit Hilfe einer Hackfleischmaschine ).Butter,Salz,Pfeffer,Paprikapulver,Kümmel,Zitronensaft,Bier,alles nach Geschmack dazumischen und zum Schluss den Schnittlauch dazugeben.
2-3 Stunden in Ruhe lassen,danach kalt servieren mit Brezel,Salzstängel,Crackers,aber am besten passen dazu Laugenbrezel und ein kaltes Bier :P


Noroc!/Prost!

2 Kommentare:

  1. Da acu musai sa o încerc si eu.Arata yammy.

    AntwortenLöschen
  2. Sa-mi zici daca ti-a placut;eu am facut intre timp si varianta cu crema de branza(gen Philadelphia), vin in loc de bere si cu ceapa si usturoi verde...te lingi pe degete,crede-ma :)

    AntwortenLöschen